KURUM: Enqura Bilgi Teknolojileri a.ş.

BAŞVURU SAHİBİ: Merve Sehbal Isik

URL: https://www.enqura.com

VIDEO URL: https://youtu.be/PkSEnDljTm4

ÖZET: EnVerify, bankaların “müşteriyi tanımakla ilgili” iş yükünü ortadan kaldırıyor, kağıt, posta ve kurye masrafları gibi maliyetlerden tasarruf etmelerini sağlıyor. Kolay kullanımı, güvenli altyapısı ile süreçleri kolaylaştırıyor. Artık sadece yeni müşteri edinimlerinde değil, mevcut müşterilerin “şifremi unuttum – yeni ürün başvurusunda bulunmak istiyorum” çağrılarında da kimlik tespiti dakikalar içinde yapılabiliyor. Yapay zeka destekli kimlik ve müşteri tanıma özellikleri ile ister güvenli video görüşme altyapısı kullanılarak müşteri temsilcisi aracılığıyla veya müşterinin tek başına self servis olarak yürütebileceği şekilde uygulama kullanılabiliyor. Uçtan uca güvenli ve şifreli olarak görüşmeler sağlanırken, görüşme kaydı sıkıştırılarak saklanabiliyor. iOS ve Android platformlarında SDK olarak mobil bankacılık uygulamalarına kolayca entegre edilebiliyor. Modüler yapısı “Deneyim Blokları” şeklinde tasarlanmış olduğundan içeriğindeki adımları değiştirmek, belirli adımları çıkarmak ya da yeni adımlar eklemek de kolay.

AMAÇ: Pandeminin hayatımıza girmesiyle birlikte daha da kritik önem kazanan, gelişen teknolojiyle birlikte bir müşterinin bankacılık işlemlerini bankaya giderek zaman kaybetmeden ve risk almadan bulunduğu her ortamda uzaktan kimlik kontrolü ile gerçekleştirebilmesini amaçlıyoruz.

1 Mayıs’ta yönetmeliğe giren BDDK Tebliğinde belirtilen video görüşme, kimlik doğrulama, NFC ile kimlik çipinin okunarak ilgili kimlik bilgilerinin alınması, kişinin yüz doğrulamasının ve canlılık kontrolünün yapılması adımlarını bir müşteri temsilcisinin kontrolünde yapma imkanı sağlayarak, taslak tebliğe tam uyum sağlamaktadır.

EnVerify, farklı işlemler için yasal olarak zorunlu olan müşterinin kimlik kartının doğrulanması ve müşterinin, ibraz ettiği kimlik kartının gerçek sahibi olduğunun doğrulanması adımlarını dijital kanallar üzerinden uçtan uca video görüşme altyapısına bağlayarak gerçekleştirilmesini sağlamaktadır.

Şu anda finans sektöründen yoğun ilgi olmakla birlikte, uzaktan kimlik ve kişi doğrulama gerektiren tüm sektör ve süreçler için kullanılabilmektedir.

KAPSAM: EnVerify, kimlik doğrulama gerektiren bankacılık işlemlerinin süresini ciddi ölçüde kısaltması ve maliyeti düşürmesi sebebiyle tüm finansal kuruluşlar tarafından yoğun kavram ispat çalışması (POC) talebi görmekte. Şu anda birçok banka ve finansal kuruluş ile POC çalışmalarına devam ediyoruz. EnVerify’ın finans sektöründeki pazar payımızı ciddi oranda artıracağını öngörüyoruz. Ayrıca ödeme kuruluşları, e-ticaret siteleri, sigortacılar, kripto para ihraççıları ve daha birçok sektör tarafında EnVerify ile fark yaratacağımıza inanıyoruz. Önümüzdeki yıl itibari ile yurtdışı hedeflerimiz doğrultusunda ihracatın ciro içerisindeki payının da artmasını, önümüzdeki beş yıl içinde Kuzey Amerika, Avrupa ve Ortadoğu’daki müşteri tabanını genişletecek şekilde proaktif olmayı hedefliyoruz.

EnVerify ile kurumlar, farklı firmalardan video görüşme, kimlik okuma, yüz tanıma ve eşleştirme, canlılık doğrulaması gibi çözümleri satın almak ya da iç kaynaklar ile geliştirmek zorunda kalmazlar. Farklı firmalardan satın alınan çözümleri birbirleri ile istikrarlı, uyumlu ve güvenli şekilde entegre etmek kolay değil. Tek bir süreç üzerinde farklı yapılardan sağlanan fonksiyonların herhangi birinde yaşanacak olası bir bozulma ya da problem, sürecin tamamını etkilediği ve işlevsiz kıldığı için risklidir. Bu nedenle EnVerify, kurumların riskini azaltır ve maliyetlerini düşürür. İstenirse hazır EnVerify App uygulaması kullanılabilir ya da kurumların kendi mobil uygulamalarının içine de SDK formatında kurulabilir. Ürün desteği 7/24 verilmekte. Kurumların farklı talepleri olması durumunda EnVerify gelişime ve özelleştirilmeye açıktır.